انتخاب پارچه نسبت به طرح مورد نظرتان

چطور پارچه مناسب با طرح مورد نظرم را انتخاب کنم ؟

در انتخاب طرح لباس مورد نظرتان در مرحله  اول  باید جنس پارچه را انتخاب کنید و از متناسب بودن جنس پارچه با طرح مورد نظرتان مطمعن شوید

به طور مثال پارچه های مناسب لباس های اسپرت میتوان پارچه آکسفورد را نام برد که به دلیل بافت سبدی شکل و ضخیم بودنش برای پیراهن های اسپرت و غیر رسمی بسیار شیک و مناسب است.

یا برای مثالی دیگر به قدری خواب اهمیت دارد که برای لباس خواب باید پارچه ی مورد نظرتان بسیار سبک وزن  و نرم باشد چون لباس خواب نقش به سزایی در خواب راحت دارد که ما پارچه هایی که از پنبه درست شده اند را به شما پیشنهاد میدهیم زیرا لباس خواب هایی با پارچه پنبه به شکل عایق درجه حرارت بدن شما را به تناسب با محیط کنترل و تنظیم می کند و برای همه ی فصول می تواند مناسب باشد.

شما می توانید بدون دانستن اسم پارچه های مختلف با لمس و تشخیص زبری و نرمی و یا ضخامت پارچه و یا تشخیص انعطاف پذیری  پارچه مناسب خود را انتخاب کنید

وقتی پارچه را لمس می کنید اگر سبک و صاف باشد این پارچه ظریف و نازک است . این نوع پارچه ها برای شومیز های خنک و راحت زنانه یا شال مناسب است .

اگر در زمان لمس پارچه حس سفتی و تو پری یه شما داد این پارچه از پارچه های خوش دوخت است و برای دوختن لباس های رسمی و مجلسی مناسب است .

اگر قصد دوخت لباس های اندامی و تنگ را دارید یا شلوار های راسته را دارید از پارچه هایی استفتده کنید که کمی کش بیاید و انعطاف پذیر باشد.

اگر میزان چروک شدن آن لباس برایتان مهم است برای تست چروک پذیری آن کمی از آن را در مشتتان مچاله کنید و به مدت 1 دقیقه نگه دارید اگر قابلیت چروک پذیری آن بالا باشد کاملا مشخص می شود .

انتخاب رنگ و طرح پارچه نسبت به طرح بدنتان:

طبق آمار همه ی زنان ازشکل  یک قسمت از بدنشان ناراضی هستند و نسبت به آن اعتماد به نفس ندارند .داشتن احساس خوب نسبت به بدنتان در زمان پوشیدن آن لباس عامل اصلی داشتن اعتماد به نفس است .یادتان باشد که باانتخاب طرح و جنس پارچه ی مناسب با  شکل بدنتان می توانید آن عیوب را بپوشانید .

طرح و شکل بدن خود را بشناسید

با داشتن آگاهی نسبت به طرح و شکل بدنتان می توانید متوجه این باشید که در انتخاب پارچه و طرح لباستان از چه نکاتی بپرهیزید و چه نکاتی را رعایت کنید.

مدل سیب :

در این مدل همه جای بدن گرد و چاق است به جز پاها و دست ها که لاغرند.

کسانیکه این طرح بدن را دارند خوب است که پارچه های تیره و بدون طرح انتخاب کنند . چون پارچه های طرح دار و شلوغ باعث چاق تر نشان دادن بدن می شود .

مدل گلابی :

در این طرح داشتن بالا تنه ی لاغر در مقایسه با پایین تنه از خصوصیاتش است .کمر باریک و گردن بلند است .

برای کسانیکه بدنشان این طرح است بهتر است که برای بالاتنه پارجه های طرح دار و رنگی برای بزرگ تر نشان دادن آن قسمت استفاده کنند و برای پایین تنه از پارچه های تیره  و بدون طرح برای گوچک تر نشان دادن اجزای بدنشان استفاده کنند.

مدل ساعت شنی :

این یک طرح ایده آل اکثریت  است چون از انحناهای زیبایی بدن برخوردار است .این افراد کمر بسیار باریک نسبت به بالا و پایین تنه دارند .

برای انتخاب پارچه  بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود .

مدل مستطیلی :

این نوع بدن معمولا در ورزشکاران و مدل ها دیده می شود .در این طرح باسن و ران و کمر لاغر است و انحنا و خمیدگی در بدن دیده نمی شود.

با انتخاب پارچه های براق و طرح دارو روشن  می توانید بدنتان را پر منحنی و بزرگ تر نشان دهید .

به طور کلی در انتخاب جنس پارچه باید دقت کنید آن قسمت هی پارچه که صاف نسیت و در عین حال براق است می تواند چاقی های نا متناسب بدن را چاق تر نمایان کند .

 

 

 

 

 

 

 

13 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *