پارچه هوشمند چیست

پارچه هوشمند چیست

پارچه هوشمند چیست

ما تلفن های هوشمند ، تلویزیون های هوشمند و ماشین های هوشمند داریم ، اما لباس های هوشمند کجا هستند!؟پارچه های هوشمند نوعی از اجزای دیجیتالی مانند باتری ، چراغ ، تراشه الکترونیکی یا حسگر را در خود جای داده اند.این فناوری از طریق روشهای مختلف در پارچه گنجانده شده است.پارچه های هوشمند ، منسوجات و لباس های هوشمند ، تأثیر بسزایی در صنایع مختلف از ورزش گرفته تا دفاع دارند.

پارچه های هوشمند با پارچه های معمولی مثل پارچه آکسفورد ، پارچه تترون و غیره متفاوت هستند.این ها ، پارچه هايي هستند كه الكتريسيته را هدايت مي كنند و سپس مي توانند تغييرات در محيط را حس كرده و به شكلي خاص پاسخ دهند.این منسوجات کاربردهای بالقوه بی شماری دارند ، مانند توانایی برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها ، انتقال انرژی ، تبدیل به مواد دیگر و محافظت از فرد در برابر خطرات زیست محیطی.

مصارف منسوجات هوشمند

پارچه های هوشمند و کاربرد آنها

استفاده از منسوجات هوشمند بسیار است ، اما بیشتر آنها در یکی از دو دسته زیبایی و عملکرد قرار می گیرند.کاربردهای زیبایی شامل پارچه هایی با چراغ های LED بافته شده است ، اما امکانات فراتر از این است.

منسوجات هوشمند توسط ورزشکاران تفریحی و حرفه ای برای کنترل علائم حیاتی در حین تمرین و بهبود عملکرد استفاده می شود.ورزشکاران می توانند پیشرفت را پیگیری کنند و میزان موفقیت یا عدم موفقیت را اندازه گیری کنند.

پزشکی

منسوجات هوشمند را می توان در هر صنعتی استفاده کرد ، با این حال ، در برخی از صنایع بیشتر از بقیه استفاده می شوند.مانند پزشکی و بهداشت و درمان.حسگرها و فناوری دیجیتال جاسازی شده در لباس ، ضربان قلب ، فشار خون ، تنفس و سایر علائم حیاتی بیماران را کنترل می کند.بیماران می توانند به طور مداوم تحت نظر قرار بگیرند.

با استفاده از منسوجات الکترونیکی ، این امید وجود دارد که بتوانیم شرایط روانی را ردیابی کنیم ، ویژگی های ضد پیری بیشتری ایجاد کنیم و حتی از طریق لباس دارو تجویز کنیم.

این منسوجات می توانند به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه دهند به اطلاعات بیمار در زمان واقعی دسترسی داشته باشند و حتی آنها را از علائم احتمالی هشدار دهنده آگاه کنند.این امر باعث می شود تا بیماران هنگام انجام کارهای روزمره توسط مراقبین بهداشتی تحت نظر قرار گیرند که در نهایت می تواند میزان مراجعه به بیمارستان را برای بیمار کاهش دهد.

مزایای منسوجات هوشمند

  • می تواند علائم هشدار دهنده اولیه را نشان دهد که نشان دهنده بیماری است.
  • می تواند در یک محیط پزشکی حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد یا می تواند برای نظارت بر سلامت شخصی استفاده شود.
  • پزشکی از راه دور – این امکان را برای پزشک فراهم می کند تا بیمار را ملاقات کند ، بدون اینکه با او باشد.
  • از ردیابی GPS در منسوجات الکترونیکی می توان برای ردیابی اعضای ارشد خانواده که از زوال عقل یا آلزایمر رنج می برند ، استفاده کرد.

مزایای منسوجات هوشمند

ارتباطات و رسانه های اجتماعی

منسوجات الکترونیکی درهای جدیدی را برای رسانه های اجتماعی باز می کنند و روش های جدیدی را برای تعامل مردم با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایجاد می کنند.

تولید منسوجات هوشمند

با کمال تعجب ، تولید منسوجات هوشمند یک کار گران نیست.با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ، اجزای مورد استفاده در منسوجات الکترونیکی بسیار ارزان شده و به آنها امکان تولید و فروش با نرخ مناسب را می دهد.

مطمئناً داشتن قیمت پایین تر از حد انتظار به نقطه فروش کمک می کند و احتمالاً با گذشت زمان و پیشرفت فناوری ، محبوبیت نساجی الکترونیکی نیز افزایش خواهد یافت.

منسوجات هوشمند یا منسوجات الکترونیکی منسوجاتی هستند که از قابلیت های رایانه استفاده می کنند.منسوجات الکترونیکی هم برای راحتی و هم برای عملکرد طراحی شده اند.آنها از الیاف رسانا و عناصر الکترونیکی تشکیل شده اند که در پارچه های سنتی بافته می شوند.

برخی از لباس های هوشمند فعلی شامل ، دستکش دارای حسگر ، جوراب هایی که دارای حسگر فشار خون هستند و محصولات هوشمند پوشیدنی که می توانند فشار روانی را کنترل کنند.آنها می توانند با محیط و کاربر تعامل داشته باشند ، در حالی که داده های واقعی کاربر را به دستگاه های دیگر منتقل می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *