پارچه کتان نخ

پارچه کتان نخ چیست ؟

پارچه کتان نخ چیست ؟

هر شخص برای بهتر دیده شدنِ وضعیت ظاهری خود، نیازمند پوشش مناسب و درخور شخصیت اوست، تا بتواند در انظار عمومی و جامعه به بهترین شکل ممکن دیده شود و از ظاهر خود احساس شرمساری نکند. برای رسیدن به این هدف باید تمام ملزومات مورد نیاز در دوخت لباس خود را مورد توجه قرا دهد.

هدف این مقاله این است که مناسب ترین نوع پارچه برای مردان را مورد بررسی قرار دهد و اینکه متذکر شود که پارچه کتان در بین پارچه‌ های دیگر مورد استفاده برای لباس مردانه، رضایت قابل قبولی کسب کرده است. پارچه پیراهنی مردانه با توجه به دوختی که بعدها روی آن صورت می‌گیرد می‌تواند انتخاب اصولی و مناسبی در این راستا باشد.

مزایای پارچه کتان

همان‌ طور که مشخص است پارچه کتان به دلیل ضخامت و نوع بافت خود می‌تواند یک پارچه مقاوم و با کیفیتی باشد که برای دوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد و این برای مردانی که عموما در خارج از منزل مشغول کار های سخت هستند انتخاب مناسبی است. چرا که با توجه به کیفیت خود دیرتر خراب می‌شود و از بین می‌رود و مدت های زیادی می‌تواند در بدن افراد به دوام و جذابیت روز اول خودنمایی کند.

نوع بافت گیاهی و خاص پارچه کتان بسیار مورد توجه است و از این نوع پارچه به یک پارچه طبیعی نیز یاد میشود و این نام، پارچه را به منحصربفردترین نوع پارچه ها تبدیل کرده است. پارچه پیراهنی مردانه که به منظور تولید شلوار و یا پیراهن مردانه زیر دوخت می‌رود مشتریان بسیار زیادی خواهد داشت و به همین دلیل تقاضا بالا می‌رود و در نهایت تولید لباسهایی با چنین جنس پارچه مورد اقبال عمومی قرا خواهد گرفت. پارچه های کتان انواع مختلفی دارند که می توان به پارچه کش کتان، پارچه نخی و کاغذی اشاره کرد.

پارچه های تولید شده با کتان به دلیل بافت خاص خود به پارچه های نخی شباهت بسیار زیادی دارند و از این رو به عنوان بی‌ ضررترین نوع پارچه ها برای استفاده نام گرفته اند حتی همین جنس جالب و خارق العاده آنها باعث شده است که در زمان استفاده از لباس های تولید شده با پارچه کتان احساس خنکی و سرزندگی نیز داشته باشید.

همانطور که در بالانیز به ان اشاره شد شباهت پارچه کتان به پارچه های نخی باعث شده است که جنس این نوع پارچه لطیف و نرم به نظر بیاید و ظرافت خاصی نیز داشته باشند.

ممکن است بسیاری از افراد به بافت بعضی از پارچه ها حساسیت داشته باشند و به محض استفاده از آنها آلرژی های مختلفی را تجربه کنند بهتر است این نوید را به آنها داد که پارچه کتان نخ چنین شرایطی ندارد و از کتان بعنوان یک پارچه ضدحساسیت یاد میشود.

با توجه به اینکه بافت پارچه کتان از مواد گیاهی است شستشو و لکه زدایی این پارچه هم به آسانی صورت میپذیرد.

پارچه کتان نخ چیست

دلیل خنک بودن پارچه کتان نخ چیست ؟

به این علت است که  که این نوع پارچه درصد بسیاری از رطوبت موجود را به خود جذب میکند و حتی زمانی که شما دست به لباس کتان می‌زنید ممکن است احساس خشکی و خنکی همزمان به شما دست دهد و این خاصیت پارچه کتان باعث می‌شود که حس خنکی به فرد دست دهد و از این رو استفاده از لباس های با جنس کتان به همه افراد مخصوصا مردانی که بواسطه شغل خارجی خود عرق ریزی بیشتری نیز دارند توصیه شده است و حتی ممکن است بواسطه کار مردان، نیاز به شستشوی مداوم داشته باشد و زمانی که شما برای دفعات متوالی لباس کتانی را مورد شستشو قرار میدهید به دلیل استحکام و دوام بالای کتان، اثرات کهنگی و فرسودگی در آن احساس نمی‌شود و پس از خشک شدن همانند روز اول خواهد درخشید.

نکته آخر

پارچه کتان می‌تواند انتخاب مناسبی برای لباس کار مردان باشد و از آن برای شلوار و پیراهن مردانه استفاده شود و نهایت لذت و احساس آرامش در این نوع لباس به خاطر بافت گیاهی آن وجود خواهد داشت و به دلیل نفوذپذیری هوای بیرونی در خود مانند پارچه های از جنس الیاف مصنوعی مواد کثیف مانند عرق را به بدن منتقل نمی‌کند بلکه با خاصیت طبیعی که در بافت خود دارند تمام آلودگی ها را به خود جذب می‌کند و در مواجهه با هوای خنک آلودگی ها از بین می‌روند که به نظر می‌رسد خاصیت بسیار جذاب و موردپسندی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *