پارچه نخی پیراهن

نکات های مهم در انتخاب لباس

 خرید لباس میتواند سخت و گیج کننده باشد. گاهی اوقات شما با یک انتخاب و ایده در ذهن خود به فروشگاه میروید. اما وقتی که آنجا میروید هیچ نظری برای انتخاب ندارید.

سبک های مختلف، برش ها، اندازه های مختلف، رنگ ها و مارک های مختلفی وجود دارد که ممکن است احساس غرق شدن داشته باشید. داشتن یک ایده از آنچه به نظر شما خوب است، انتخاب لباس را بسیار ساده خواهد کرد.

ابتدا تصمیم بگیرید که از لباس در چه مکان و به چه منظوری میخواهید استفاده کنید و میخواهید جنبه های ظاهر شما را به چه صورت نمایش دهد ( بزرگتر، کوچک تر، واضح تر، تاکیدی و…)

پارچه نخی پیراهن

لباس های با خطوط عمودی

خط عمودی به دلیل هدایت  چشم ها به سمت بالا و پایین ، بلندتر تصور می شود. خطوط عمودی اندام را بلند و باریک نشان میدهد. برای خانوم ها که اندامی چاق دارند بهتر است از پارچه مانتویی نخی و راه راه عمودی انتخاب کنند.

لباس های با خطوط افقی

خط افقی باعث می شود تا حرکت چشم به سمت کناره ها رفته و خط را وسیعتر ببینیم .این خط اندام را پهن و کوتاه به نظر می رساند.

لباس هایی با قسمت های تیره باعث میشود در مناطق خاصی از بدن شما تاکیید شود

اندازه های خود را به صورت حدودی در ذهن داشته باشید

محدوده هایی که در اندازه لباس تاثیر دارند عبارتند از:

  • محدوده سر برای کلاه و بافتنی
  • بازو و سرشانه برای آستین
  • قسمت گردن ( بیشتر برای لباس مردانه کاربرد دارد )
  • دور سینه به صورت کامل و جلو سینه
  • دور کمر
  • قسمت لگن ( بیشتر برای لباس های زنانه )

اطمینان حاصل کنید که لباسی که میپوشید برای شما مناسب است

پارچه نخی پیراهن

تنگی و گشادی لباس در بعضی قسمت ها به جذابیت لباس کمک میکنند و اگر نامناسب باشد باعث ایجاد حالت بد در تیپ شما خواهد شد

باید لباسی که انتخاب میکنید راحت باشد و حرکاتی که انجام میدهید را تحت تاثیر قرار ندهد .اگر شما برنامه رژیم غذایی دارید لباس هایی که میدانید برای مدتی استفاده نمیکنید را خریداری نکنید در عوض به مدت کم و دوره کم لباس های بروز خریداری کنید. خرید لباس قطعا یک حس عالی هست توجه کنید لباسی که خریداری میکنید باید مناسب آن فصل باشد وقتی از تناسب لباس و فصل اطمینان حاصل کردید مطمئن شوید که سایز آن متناسب است ژاکتی که نتواند تا قسمت آخر مچ شما را پوشش دهد سایز نامناسبی دارد و باید از خرید آن پرهیز کنید. اگر اندازه شما نشد کلا از فکر خرید بیرون بیایید به نکاتی که فروشندگان راجع به اندازه شدن و… میگویند توجه نکنید. این شما هستید که لباس را میپوشید و از آن استفاده میکنید پس تحت تاثیر حرف های فروشندگان تصمیم به خرید نگیرید

همیشه به پشت لباس هم توجه کنید

شاید شما یک کت و شلوار را دوست دارید عالی است ولی آیا پشت لباس را بررسی کرده اید شاید افتضاح باشد

یکی از نکاتی که به آن کمتر توجه میشود پشت لباس است .اگر آینه موجود نبود میتوانید از طریق دوربین سلفی موبالتان پشت لباس خود را بررسی کنید اگر به نظر تنگ میرسید و یا گشاد یا حالت نا مناسب داشت از خرید آن منصرف شوید اگر موبایل و آینه بزرگ در دسترس نبود با استفاد از یک آینه دستی کوچک پشت لباس را بررسی کنید

همیشه به دنبال مد نباشید

سبک های جدید را حفظ کنید اما توجه کنید که مد بر انتخاب شما غلبه نکند. سبک های خود را بسازید و از روند هایی که مناسب آن هستند پیروی کنید. مثلا اگر شما یک مرد لاغر هستید و لباسی که شمارا بد فرم نشان میدهد مد هست آن را فراموش کنید و به دنبال سبک خود باشید و نه مد. پارچه نخی پیراهن برای مردان در تابستان مناسب است.

رنگ هایی پیدا کنید که به کارتان بیاید

پارچه نخی پیراهن

میتواند رنگ هایی باشد که پوست شمارا زیباتر نشان میدهد و بالعکس.توجه کنید رنگ لباسهایی که انتخاب میکنید مکمل یکدیگر باشند. مثل بنفش با زرد، آبی با نارنجی و قرمز با سبز .سعی کنید در کمد لباس خود یکی دو رنگ خنثی وجود داشته باشد. شاید لباسی دارید دارید که با رنگ پوست شما سازگار نیست ولی از آن استفاده میکنید. ولی توجه کنید رنگ لباس باید برای شما کار کند و باعث شادی شما در انتخاب آن شود.

از یک لباس که مورد علاقه شماست بیشتر خرید کنید

اگر در انتخاب دو دل هستید و بسیار نگران بهتر است از یک لباس که دوست دارید چند رنگ خرید کنید و در کمد خود داشته باشید. شاید بعضی این کارا دوست ندارند ولی به شما خیلی کمک خواهد کرد و در وقت شما صرفه جویی خواهد شد.

به ارزش کالا توجه کنید

سعی کنید از کیفیت های خوب خرید کنید. مثلا یک کفش خوب برای یکسال به صرفه تر از 4 جفت کفش معمولی عوض کردن در یک سال است. ولی گران بودن همیشه هم خوب نیست پس به کیفیت دقت کنید

در کل انتخاب لباس امری سلیقه ای است ولی رعایت نکاتی که گفته شد میتواند کمک های زیادی را برای انتخاب بهتر به شما بکند. توجه داشته باشید که ابتدا راحتی در لباس مهم ترین مبحث برای خرید لباس هست. مد، سبک، استایل و… جایگاه خود را دارند ولی باید لباسی که میپوشید برای شما کار کند. کار کردن از نظر دوام، زیبایی، حس خوب و…

وقتی همه این نکات را در نظر بگیرید سپس اطمینان خواهید داشت که انتخاب شما بهترین انتخاب هست و اما و اگر در آن راه ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *