نحوه شستن لباس های سفید

نحوه شستن لباس های سفید

لباسهای سفید نسبت به لباسهای رنگی و تیره ، بیشتر مستعد کثیف شدن ، تغییر رنگ و زرد شدن هستند.در نتیجه ، سفید نگه داشتن این لباس ها می تواند نسبتاً چالش برانگیز باشد!خوشبختانه با دانستن نحوه شستشو صحیح و همچنین نحوه سفید کردن ایمن آنها ، می توانید لباس های سفید خود را بدون کم شدن کیفیت و ظاهر کلی آنها شستشو دهید.

لباس های سفید خود را از لباس های رنگی جدا کنید.

جدا کردن لبس های سفید و رنگی

  • برای جلوگیری از انتقال رنگ و رنگ گرفتن لباسهای سفید ، همیشه باید لباسهای سفید ، جدا از لباس های دیگر شسته شوند.
  • لباسهای سفید خود را بر اساس نوع پارچه مرتب کنید تا در دماهای مختلف شسته شوند. تمام لباس های سفید با پارچه های محکم ، حوله ها ، شلوار جین ، پنبه و لباس های حاوی الیاف دستباف خود را در یک دسته قرار دهید. سپس تمام لباسهای سفید با پارچه های ظریف خود از جمله ابریشم ، لباس زیر زنانه ، پارچه نخی پیراهن و غیره را  را در دسته دیگر قرار دهید.شما باید پارچه های محکم خود را در آب گرم و پارچه های ظریف خود را در آب سرد بشویید.نوع پارچه همچنین مشخص خواهد کرد که برای شستشو لباسها ، لباسشویی را روی چه درجه ای تنظیم کنیم.به عنوان مثال پارچه های محکم خود را اگر به شدت لکه دار هستند ،با درجه Quick wash لباسشویی و پارچه های ظریف خود را روی Hand Wash بشویید.

نحوه استفاده از مواد شوینده برای لباسهای سفید

نحوه استفاده از مواد شوینده برای لباسهای سفید

  • از مواد شوینده بیشتر از آنچه دستورالعمل ها توصیه می کنند استفاده نکنید.میزان مواد شوینده ای که در لباسشویی استفاده میکنید ، به اندازه بار ، نوع برند مواد شوینده و جنس لباس شما بستگی دارد.
  • سفید کننده به طور معمول به سفیدتر کردن لباس کمک می کند ، اما مارک های سفید کننده حاوی کلر و اکسیژن می توانند برخی از پارچه ها را تضعیف کرده و منجر میشوند لباس سفید شما به رنگ خاکستری یا زرد تبدیل شود. شما میتوانید برای سفید شدن لباسهای خود بجای استفاده از مواد سفید کننده از مواد خانگی که دارای خاصیت سفیدکننده طبیعی هستند ، استفاده کنید ، مانند 1 لیوان فنجان (120 میلی لیتر) از آب لیمو ، سرکه سفید ، جوش شیرین یا هیدروژن پراکسید.
  • برچسب های روی لباس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توان از سفید کننده استفاده کرد یا خیر. مثلث توخالی بر روی برچسب مراقبت ، به معنای استفاده از هرگونه سفید کننده در آن مورد است. مثلث پر شده از خطوط مورب به این معنی است که فقط سفید کننده های غیر کلر را می توان استفاده کرد. مثلث مشکی با خطوط متقاطع به معنای عدم استفاده از سفید کننده است.

لکه های روی لباس را قبل از شستشو از بین ببرید

برای پاک کردن لکه های قهوه ، خون و غیره از یک اسفنج و آب سرد استفاده کنید.اگر اینکار را بلافاصله بعد از رنگ گرفتن لباس انجام دهید ، نتیجه ای بهتری خواهید گرفت.برای این منظور از آب داغ استفاده نکنید.

درجه لباسشویی را تنظیم کنید

درجه لباسشویی را تنظیم کنید

آب گرم در از بین بردن میکروب ها و باکتری ها و همچنین محو شدن لکه ها روی لباس های سفید ، مؤثرتر است.لباس های خیلی کلفت را با آب داغ ، پارچه های محکم و لباس های معمولی خود را با آب گرم (مانند پارچه تترون) و پارچه های ظریف خود را با آب سرد بشویید.

تنظیمات مربوط به دمای آب را بر اساس برچسب های مراقبتی لباس انجام دهید تا از کوچک شدن لباس جلوگیری شود. به عنوان مثال ، لباسهای ساخته شده از نایلون و برخی ترکیبات پنبه ممكن است در آب گرم كوچك شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *