شست و شوی انواع پارچه ها

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از شستن لباس های خود ، دیده اید که پارچه ی آن از بین رفته است که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که  یکی از علت ها آن رعایت نکردن نکاتی است که هنگام شست و شوی پارچه باید به آن اهمیت دهیم ما در این مقاله سعی داریم شما را بانکاتی که هنگام شستن انواع پارچه ها رعایت کنید آشنا کنیم ، با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید .

لباس هایی که جنس آن ها از چرم است نیاز به مراقب بسیار دارند . لازم است که هر چند وقت یکبار چرم را با پارچه نرم و مرطوب تمیز کنیم ، هم چنین می توان از محصولاتی که مختص تمیز کردن چرم هست استفاده شود .

برای شستن لباس هایی که از پشم هستند لازم است آن ها را با آب سرد شست شو دهیم شستن این لباس ها با ماشین لباس شویی و هم چنین اب گرم توصیه نمی شود .

برای شستن پارچه نخی برای مانتو به دلیل محکم بودن الیاف می توان از آب ولرم استفاده کرد ، بهتراست اتو کشی این نوع از پارچه زمانی انجام گیرد که مقداری پارچه هنوز مرطوب است .

پارچه نخی برای مانتو

پارچه نخی پیراهن مردانه را می توان با آب ولرم و مواد پاک کننده شست و سپس آبکشی کرد ، پارچه نخی یا کتان دارای مقاومت خوبی هستند .

یکی از راه هایی که برای نگهداری لباس هایی که از جنس جین هستند این است که تعداد دفعات شست و شوی این لباس ها را تا حد امکان کاهش داد امام لازم است برای شست و شو ، لباس را برعکس کرده و با شوینده ی مناسب شست و شو داد.

برای شستن لباس هایی که جنس آن ها کشمیر است باید دقت شود چرا که جنس پارچه کشمیر بسیار ظریف و لطیف است که لازم است آن را در ظرف آب گرم که با مواد شستشو دهنده ترکیب شده است قرار داده و سپس به آرامی آبکشی شود .

لباس هایی که از جنس آن ها از پارچه های کشی است م یتوان از آب ولرم و مواد پاک کننده استفاده کرد ، نکته ایی که هنگام شست شو باید رعایت کرد این است که هرگز از مواد سفید کننده استفاده کرد چرا که حالت کشی بودن آن را از بین می برد .

پارچه هایی که جنس آن ها از ابریشم است را بهتر است به خشکشویی داد ولی اگر قرار شد خودتان آن ها راشست شو دهید بهتر است از آب ولرم و مواد شوینده ی مخصوص پارچه های ابریشمی استفاده شود نکته ایی در ارتباط با این نوع از پارچه لازم است رعایت شود این است که زمانی که این نوع از لباس ها را شستشو دادید نباید به هیچ وجه آن ها را آویزان کنید .

با آگاهی و رعایت کردن نکات ریز ولی ساده که برای شست و شوی انواع پارچه ها وجود دارد و هم چنین نگهداری درست می توانید عمر لباس را به میزان قابل ملاحظه ایی بالا ببرید و مدت زمان بیشتری از آن ها استفاده کنید .

پارچه نخی برای مانتو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *