دستورالعمل های اساسی در مورد چگونگی مراقبت از لباس های پشمی

دستورالعمل های اساسی در مورد چگونگی مراقبت از لباس های پشمی

روش نگهداری و شستن لباسهای دوخته شده با پارچه های مختلف مثل پارچه تترون ، پارچه نخی ، پارچه آکسفورد ، پارچه چرمی و پارچه های پشمی باهم متفاوت است.در این مقاله میخواهیم شیوه صحیح مراقبت از لباسهای پشمی را به شما آموزش دهیم.

صرف نظر از اینکه از چه روشی برای شستن لباسهای پشمی استفاده می کنید ، توصیه می شود که قبل از شستن لباس پشمی ، لباس به داخل چرخیده شود.برای جلوگیری از رنگ دادن لباسها به همدیگر ، رنگ های تیره و کم رنگ را قبل از شستشو جدا کنید.

قبل از ذخیره یا شستشو لباسهای پشمی ، جیب های آنها را خالی کنید و کمربندها ، جواهرات و سایر لوازم جانبی را بردارید تا از پاره شدن آنها جلوگیری شود.

فقط برای پوشاک بافته شده ، با استفاده از یک برس نرم ، بعد از پوشیدن برس بزنید تا خاک سطحی که بعداً منجر به لکه می شود را از بین ببرید.گرد و غبار و خاک می تواند ظاهر پارچه های پشمی را کدر کند.لباس های پشمی را در دمای اتاق و به دور از نور مستقیم خورشید یا گرما خشک کنید.

شستشوی لباسهای پشمی با ماشین لباسشویی

شستن لباسهای پشمی

برنامه پشم / ابریشم را روی دستگاه انتخاب کنید و اگر برنامه پشم / ابریشم ندارید ، از چرخه ظریف یا ” شستشو دست ”  استفاده کنید.دمای لباسشویی نباید بالاتر الز 30 درجه باشد.برای شستن لباسهای پشمی بهتر است از مواد شوینده مخصوص پشم استفاده کنید.شستشوی پشم در دمای ولرم نه تنها یکپارچگی فیبر و کیفیت پارچه را حفظ می کند ، بلکه باعث می شود در صورتحساب انرژی نیز صرفه جویی شود.

خشک کن ها برای محصولات پشم بهترین نیستند ، زیرا تمایل به کوچک کردن آنها دارند ، بنابراین بهتر است که لباسهای پشمی در معرض هوا خشک شوند.اگر پوشاک شما خیلی سنگین است ، بجای آویزان کردن ، آنها را روی سطحی صاف پهن کنید.

روش شستشوی دست
یک ظرف آب تمیز یا ظرف پلاستیکی تمیز را با آب ولرم پر کنید.مقدار کمی از مواد شوینده ملایم مانند یک قاشق چای خوری شامپوی کودک را به آب اضافه کنید.لباس را در آب خنک قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا آب به تمام قسمت های پوشاک برسد.

دست ها را در زیر پوشاک قرار دهید تا وزن آن را تحمل کند و از کشش در هنگام بلند کردن آن از آب جلوگیری شود.برای بیرون آمدن آب لباس آن را به آرامی فشار دهید.در صورت لزوم ظرف آب را خالی کنید ، با آب تمیز دوباره پر کنید و یک شستشو دوم انجام دهید.برای خشک کردن ، لباس را بلند کنید و آب اضافی آن را بیرون بیاورید ، اما آن را پیچ و تاب ندهید.

نگهداری صحیح لباسهای پشمی

هنگامی که هوا گرمتر می شود و می خواهید لباسهای زمستانی خود را بسته بندی کنید ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بهتر است بجای آویزان کردن لباسها ، آنها را تا بزنید و به آرامی در کشوها قرار دهید ، چراکه آویزان کردن لباسهای سنگین زمستانه باعث کش آمدن آنها میشود.

محافظت از حشرات موذی: متأسفانه ، برخی از حشرات موذی عاشق پشم هستند و اگر پوشاک پشمی خود را به درستی ذخیره نکنید ، این حشرات به لباس شما آسیب میزنند ، پس قبل از ذخیره لباسهای پشمی آنها را تمیز کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *