انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام یک از لباس ها می توانند مناسب شما باشند؟

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست از فاکتورهای مورد نیاز برای خوب لباس پوشیدن است. رنگ هایی که متناسب با پوست شما هستند، ظاهر شما را شکیل و زیبا می کنند. قبل از خرید یک لباس جدید، بهتر است بدانید که چگونه رنگ هایی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوست شما باشد. انتخاب رنگ نامناسب باعث می شود پوست و موهای شما کسل کننده به نظر برسد. در حالی که رنگ های مناسب با رنگ پوست باعث نشاط پوست می شود.

شناخت رنگ پوست شما علاوه بر انتخاب لباس مناسب می تواند به شما برای انتخاب رنگ مو و آرایش و جواهرات و زیورآلات نیز کمک کند.

این مقاله به شما کمک می کند تا رنگ پوست خود را تعیین کنید. سپس نحوه انتخاب لباس را که باعث می شود رنگ چهره شما روشن و سرزنده شود را تعیین کنید.

فروشگاه ایران تترون در اینجا نکاتی را جهت انتخاب لباس مناسب برای شما ارائه داده است.

تعیین رنگ پوست

1) ابتدا لازم است که نوع رنگ پوست را خود را بشناسید و سپس با توجه به آن رنگ لباس خود را انتخاب کنید. اگرچه رنگ پوست افراد طیف بسیار گسترده ای از رنگ ها را شامل می شود. اما سه نوع رنگ اصلی پوست وجود دارد: گرم و سرد و خنثی.

چهره های با پوست گرم دارای ته رنگ زرد، طلایی و سبز هستند، در حالی که چهره های سرد دارای ته رنگ صورتی یا آبی می باشند. پوست های خنثی به طور کلی به سختی تشخیص داده می شوند.

پوست خارجی شما ممکن است با توجه به عوامل مختلفی (مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب یا استفاده از داروها) تغییر کند، اما رنگ لایه های زیرین پوست شما تمایل دارد ثابت بماند.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

2) یک راه حل بسیار کار آمد بررسی کردن رگ های دست است. پوست مچ دست، آرنج و شقیقه شما بسیار نازک است و می توان رگ های خونی نزدیک به سطح پوست را به راحتی تشخیص داد. اگر رنگ پوست شما به اندازه کافی روشن باشد، می توانید رگ های پوست را در این سه محل ذکر شده مشاهده کنید.

یوکا آرورا آرایشگر می گوید: “راحت ترین مکان برای دیدن رگ های شما پشت دست یا داخل مچ دست شماست، درست در جایی که کف دست شما شروع می شود. اگر رگ های آبی دارید، رنگ پوست شما سرد است و اگر آن ها سبز باشند، پوست شما رنگ گرم تری دارد. اگر نمی توانید تشخیص دهید، احتمالاً رنگ پوست شما خنثی است. علاوه بر این، ممکن است ته رنگ هلو یا زیتون نیز داشته باشید.”

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

3) در آزمون کاغذ سفید پوست صورت اغلب دارای رنگ های قرمز یا مایل به قرمز است که ممکن است شما را به این باور برساند که پوست خوش رنگی دارید. اما رنگ قرمز پوست ممکن است ناشی از اختلالات هورمونی باشد. اگر یک زن هستید ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد. به همین دلیل، شما باید از پوست گلو و قفسه سینه خود برای این نوار استفاده کنید، نه از صورت.

یک تکه کاغذ سفید تمیز را روی گلو و قفسه سینه نگه دارید. با دقت مشاهده کنید که با در کنار هم قرار گرفتن کاغذ سفید و پوست بدنتان، چه رنگی از پوست شما بیرون می آید. رنگ های آبی و صورتی به این معنی است که شما پوستی خوش رنگ با زمینه ی سرد دارید. رنگ های سبز و طلایی به معنای داشتن پوستی با رنگ گرم است. رنگ های خنثی ممکن است بسته به زمان سال و قرار گرفتن در معرض آفتاب در نوسان باشند.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

4) تست جواهرات را انجام بدهید. اگر همانطور که گفته شد نمی توانید رنگ ها را با تن صورت خود مقایسه کنید، بنابراین از گوشواره ها برای آزمایش جواهرات استفاده نکنید. در عوض، شما از گردنبند یا دستبند برای تجزیه و تحلیل رنگ خود استفاده کنید. برای این آزمون به جواهرات طلا و نقره نیاز دارید. در زیر نور طبیعی مناسب، به چگونگی ظاهر شدن پوست در برابر هر رنگ جواهرات دقت کنید.

کدام فلز باعث می شود پوست شما روشن به نظر برسد؟

اگر طلا را به پوست خود ترجیح می دهید، رنگ گرم دارید.

اگر نقره را بر روی پوست خود ترجیح می دهید، رنگ پوست شما زمینه سرد دارد.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

5) در آزمایش دیگر نحوه واکنش پوست در برابر آفتاب را در نظر بگیرید. افرادی که پوستی با رنگ سرد دارند به راحتی دچار آفتاب سوختگی می شوند. در حالی که افرادی که پوستی با رنگ گرم دارند به جای سوزش و قرمزی، برنزه می شوند.

بیش از حد خود را در معرض آفتاب قرار ندهید تا بررسی کنید که آیا پوست شما می سوزد یا برنزه می شود. به احتمال زیاد حداقل یکبار در مقابل آفتاب شدید قرار گرفته اید و نتیجه ی آن را مشاهده کرده اید. اگر خاطرات دردناکی از آفتاب سوختگی دارید، احتمالاً پوست سردی داشته اید. اما اگر فقط پوستتان کمی تیره تر شده است به این معنی است که شما پوست گرمی داشته اید. اگر متوجه شدید که نه می سوزید و نه برنزه می شوید، احتمالاً پوستتان دارای درجه خنثی می باشد.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

6) فصل خود را تعیین کنید. اگرچه در موارد قبلی، شما سرد بودن یا گرم بودن پوست را تعیین کردید، اما در انتخاب رنگ پوست دو فاکتور دیگر وجود دارد. تابستان و زمستان هر دو رنگ سردی دارند، در حالی که بهار و پاییز هر دو رنگ گرم هستند.

تابستان: در طول آزمون کاغذ سفید، پوست شما دارای ته رنگ آبی، قرمز یا صورتی است. رنگ مو و چشم شما نسبت به زمستان به آرامی با رنگ پوست شما تضاد دارد.

زمستان: پوست شما در طول آزمون کاغذ سفید دارای ته رنگ آبی، قرمز یا صورتی است. پوست شما به شدت در برابر رنگ مو و چشم شما قرار دارد (به عنوان مثال پوست کم رنگ و موهای سیاه(

بهار: در طول آزمایش کاغذ سفید، پوست شما دارای ته رنگ طلایی، کرم و هلویی است. همچنین افراد دارای این رنگ پوست موهایی به رنگ کاهی یا قرمز توت فرنگی، و پوستی کک و مکی، گونه های گلگون و چشم های آبی یا سبز دارند.

پاییز: در طول آزمایش کاغذ سفید، پوست شما دارای ته رنگ طلایی، گرم یا زرد است.

 

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

7) اگر چشمان شما به رنگ قهوه ای، سیاه، فندقی یا کهربایی باشد، تمایل دارند با رنگ های گرم هماهنگ شوند. همانطور که چشم های با رنگ های آبی و سبز یا خاکستری با پوست های سرد تطابق دارند.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

8) افراد با رنگ پوست گرم دارای رنگ موی قهوه ای تیره، مشکی یا فندقی هستند در حالی که رنگ پوست با زمینه سرد معمولاً دارای رنگ موی بلوند، نقره ای، زیتونی یا خاکستری هستند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگرچه ممکن است به طور کلی رنگ پوست یا موی شما در طول زمان متفاوت باشد، اما زیر بنای پوست شما ثابت می ماند.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

 

رنگ هایی که متناسب با رنگ پوست شما باشد را انتخاب کنید

پس از تعیین رنگ پوستتان، باید بدانید کدام رنگ برای همه رنگ پوست مناسب است. برخی از رنگ ها از نظر افراد برای هر رنگ پوستی خوب به نظر می رسند. بنابراین افراد با صرف نظر از رنگ پوست سعی کنند در کمد لباس خود، لباس هایی با رنگ های قرمز روشن، صورتی کمرنگ، بنفش تیره و مایل به قرمز قرار دهند.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

همیشه لباس هایی متناسب با رنگ پوست خود بپوشید. همه لباس های شما نباید کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشند. زیرا در این صورت بارها و بارها از یک دست رنگ یکسان استفاده می کنید. اما شما باید سعی کنید یک چرخش مداوم از رنگ هایی که با رنگ چهره شما مطابقت دارد را حفظ کنید و از رنگ های دیگر برای اینکه لباس های شما یکنواخت به نظر نرسد استفاده کنید.

تابستان: لباس هایی با رنگ های یاسی، بنفش و آبی کمرنگ و سایه های خنثی پاستلی و ملایم با ته رنگ رز گلد بپوشید. رنگ های ملایم بهتر از رنگ های زنده کار خواهند کرد.

زمستان: لباس هایی با ته رنگ آبی یا صورتی یا رنگ های تیز مانند سفید، سیاه و آبی تیره بپوشید.

بهار: لباس هایی با ته رنگ زرد و نارنجی مانند هلویی، اوچر و مرجانی بپوشید.

پاییز: از رنگ های گرم و عمیق مانند قهوه ای، کاراملی، بژ، قرمز گوجه ای و سبز استفاده کنید.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

کدام رنگ ها برای هر ته رنگ مناسب است؟

 جدول زیر پالت های رنگی را نشان می دهد که برای هر کدام از ته رنگ های پوست مناسب هستند:

زمینه رنگ هایی که باید انتخاب شوند رنگ های جایگزین خنثی رنگ هایی که نباید انتخاب شوند
گرم عسلی،زیتونی، مرجانی،کرمی،طلایی،آبی طاووس،پرتقالی، سرخابی،قرمز jیره،عنبری تاپ،سفید زمستانی،شکلاتی،خامه ای یخی
سرد رویال آبی،آبی روشن،اسطوخودوس،رز گلد،خاکستری،زمردی،آمتیست،بنفش عمیق،یاقوتی،صورتی روشن خاکستری،سفید ترد پرتقالی،زرد
خنثی آبی نیمه روشن،یشمی،هلویی،صورتی غبارآلود،سفید تاپ،خاکستری،سفید رنگ های شاد یا روشن

سایه اصلی پوست شما می تواند تعیین کند که کدام رنگ ها به بهترین شکل برای پوست شما مناسب اند. یک قاعده کلی این است که رنگ هایی که تضادی در روشنایی با رنگ اصلی پوست شما ایجاد می کنند می توانند نامناسب باشند. به عنوان مثال، تن های “جواهری” مانند یاقوت یا زمرد می توانند پوست را کم رنگ تر و رنگ های نارنجی و زرد می توانند پوست را تیره تر نشان دهند، صرف نظر از ته رنگ پوست.

برخی سایه ها وجود دارد که تعادل مناسب بین گرم و سرد را برقرار می کند. این رنگ ها تمایل دارند که روی همه ی رنگ های پوست با هر زمینه ای تأثیر بگذارند مهم نیست که ته رنگ پوست آنها چیست. دانستن این رنگ ها بسیار مفید است. به خصوص اگر به دنبال پوشیدن لباس های زیبا و متناسب با رنگ پوست خود هستید. رنگ های بادمجانی، صورتی شنی، قرمز، آبی کابرنی از این نمونه رنگ ها هستند.

هنگام تهیه لباس، انتخاب لباسی که با هم هماهنگ باشد بهترین راه برای اطمینان از این است که همیشه چیزی برای پوشیدن دارید. این شامل ارزیابی رنگ ها و ترکیب مناسب آنهاست.

 

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

 

درک چگونگی هماهنگ کردن رنگ ها با یکدیگر بسیار اهمیت دارد. اصولاً رنگ ها از رنگ های اصلی (قرمز، زرد و آبی) و رنگ های ثانویه (ترکیبی از رنگ های اصلی) و رنگ های سوم (ترکیبی از رنگ های اصلی و ثانویه) تشکیل شده اند.

هنگام تطبیق رنگ ها، رنگ هایی که به خوبی با هم هماهنگ می شوند، مکمل یکدیگر هستند. به عنوان مثال، قرمز با سبز یا زرد با آبی.

یک طرح رنگی آکروماتیک یکنواخت فقط شامل تن های خنثی از سیاه تا سفید است. استفاده از این طرح رنگی با یک رنگ روشن به عنوان هایلایت می تواند یک روش موثر برای یک لباس شیک باشد.

انتخاب رنگ هایی که واقعاً برای شما مناسب هستند می تواند مشکل باشد. مردم اغلب تمایل دارند فقط رنگ هایی را که دوست دارند انتخاب کنند. اما این انتخا گاهی ناشی از عدم آگاهی از تناسب رنگ های متناسب با رنگ پوست می باشد. دانستن رنگ های متناسب با شما به صورت حرفه ای می تواند در هر موقعیتی برای شما کارآمد باشد. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *