پارچه نخی مانتویی

انتخاب بهترین پارچه برای پرده

مقدمه:

در قدیم کاربرد پرده در منازل فرق داشت یعنی از پرده به عنوان یک پارچه برای حفظ حریم شخصی خانه و همچنین برای کنترل سرما و گرما و نور استفاده میشد. ولی به مرور زمان پرده نقش دیگری به خود گرفت به این صورت که انروزه پرده یک وسیله برای دکوراسیون منزل به حساب می آید. بنابراین برای انتخاب و خرید پرده باید دقت زیادی داشت . ما در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم تا با توجه به دیگر وسایل منزل نوع و جنس و رنگ پرده مناسب را انتخاب کنید.

قبل از هر انتخابی باید بدانید پرده را برای کدام قسمت از خانه میخواهید. مثلا آشپزخانه و یا اتاق خواب و… برای هر یک از قسمت های مختلف باید پرده مناسب خود را انتخاب کرد.

نکات خرید پرده:

1.اگر در منطقه گرمسیر زندگی میکنید از پرده های سبک مانند پارچه مانتویی نخی با طرح مناسب پرده استفاده میکنید ولی اگر برعکس این است یعنی منطقه سردسیر از پرده های زمخت مانند مخمل استفاده کنید.

2.برای انتخاب رنگ پارچه باید به دکور منزل توجه داشته باشید مثلا اگر پارچه مبل شما ساده است پرده را سعی کنید طرح دار انتخاب کنید و اگر پارچه مبل شلوغ و گل دار است پرده را ساده بخرید. برای تناسب رنگ گاهی باید رنگ پرده را هماهنگ با رنگ مبل و فرش خرید و گاهی باید یک رنگ کاملا متضاد خرید تا رنگ دیگر وسایل به چشم بیاید.

3.اگر دو پنجره دارید که بین آنها دیوار قرار دارد بهتر است با پارچه پرده آن قسمت از دیوار را هم بپوشانید تا زیبایی بیشتری به خانه شما ببخشد. اگر پنجره کوتاه دارید سعی کنید پارچه ای برای آن انتخاب کنید که قسمت بالایی آن ساده و بدون نقش باشد و پایین آن طرح دار به این صورت پنجره بلندتر نشان داده میشود.

پارچه نخی مانتویی

پرده آشپزخانه:

آشپزخانه قلب یک خانه است که باید به آن توجه زیادی کرد .پرده آشپزخانه اهمیت زیادی دارد زیرا خانم خانه بیشترین زمان را در آنجا میگذراند و همچنین باید به جنس پارچه اهمیت داد چون بیشتر از قسمت های دیگر خانه در معرض خراب شدن است.

همانطور که گفته شد پرده آشپزخانه باید جنس مرغوب داشته باشد بهترین انتخاب پارچه ای مانند پارچه نخی پیراهن می باشد تا هنگام شتشو و یا برخورد نور آفتاب خراب نشود.

پرده برای قسمت های مختلف آشپزخانه دوخت متفاوتی دارد مثلا اگر پرده دقیقا بالای اجاق گاز و یا سینک ظرفشویی می باشد باید پرده را کوتاهتر گرفت تا مزاحم کارتان نباشد.

پرده اتاق خواب:

برای انتخاب پرده اتاق خواب باید دقت زیادی داشته باشید سعی کنید رنگی انتخاب کنید که هم متناسب وسایل اتاق باشد هم آرامش بخش باشد از رنگ های ملایم استفاده کنید. همچنین برای جنس پرده از پرده های نخی اسپرت و یا کتان استفاده کنید. این پرده ها در بازار تنوع زیادی دارد و کمتر کسی پیدا میشود که آنها را نپسندد.

پارچه نخی مانتویی

برای اینکه بتوانید از این پرده ها که جزئی از دکوراسیون منزلتان به حساب می آیند، به خوبی نگهداری کنید و به نحوه ی صحیح آنها را تمیز کنید در مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *